سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود تصمیمات اتخاذ شده برای ساماندهی صنعت چای و دیدگاه‌های مطرح شده در زمینه تعیین وضعیت چای خشک سنواتی انبار شده،

تازه‌ترین خبرها از افزایش 30درصدی وزن و 33 درصدی ارزش واردات چای در 2ماه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد این افزایش واردات تاثیری در کاهش قیمت چای در بازار نداشته است.

آخرین گزارش بانک مرکزی از قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی طی هفته منتهی به 21 خرداد ماه نیز حاکی از افزایش0.1درصدی قیمت این محصول نسبت به هفته قبل از آن است. 

با این روند در 2ماه نخست امسال میزان واردات چای نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به‌ترتیب 30 و 33 درصد رشد داشته است. طی این مدت بیش از 28 میلیون دلار قهوه و چای وارد کشور شده که این میزان حدود 20درصد از واردات کل چای و قهوه در سال گذشته بوده است.

به گزارش ایسنا، در این مدت یک پنجم مجموع میزان سال گذشته واردات صورت گرفته که از رشد واردات این محصول حکایت دارد. طی 2ماه نخست امسال بیش از 12هزار تن قهوه، چای، ماته و ادویه به ارزش 28میلیون و 383هزار دلار با سهم0.19درصدی در وزن و0.34درصدی در ارزش کل واردات به کشورمان وارد شده است.

طبق اعلام گمرک کشور میزان واردات قهوه، ‌چای، ماته و ادویه در 2ماه نخست سال گذشته بیش از9 هزار تن به ارزش 21میلیون دلار و در پایان سال گذشته بیش از 71هزار تن به ارزش 150میلیون دلار بوده است.

کد خبر 109779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز